Entries Profile Friends FACEBOOK +Follow Dashboard OLDER NEWER




HAIWAN-HAIWAN COMEL ZZC
Wednesday, 26 October 2011 [1] ZZC Fans


PANDA
Pada akhir separuh abad ke-20, Panda menjadi lambang kebangsaan bagi Republik Rakyat China, dan sekarang digunakan dalam syiling emas Republik Raky.......oooooo........panda memakan telur, dan mereka memakan serangga bersama diet buluh mereka.
                                        LEMBU
.Di Malaysia, lembu merup haiwan penting sejak dulu lagi....ye la tu.......Lembu biasa akan tidur pada waktu tengah hari antara jam 1100 hingga 1230.(malas tul)Lembu adalah haiwan berdarah panas
                                        HELANG
  spesies burung tp lagi besar dan kuat.......(blagak la 2)....mata die ni smart tau....tp kalo mata omei...no comment.hehe....paruh die lak kuat tau sbb senangla die nak makan....slalunye wat sarang kat tempat tinggi...(tak takot ke??)
                                        HAMSTER
Golden hamster dijumpai kali pertama tahun 1839...lame tu......hamster ni popular jd pet tau..korang pelihara la ek.....lagi satu die ni subfamily cricetinea.........
                                        ARNAB
Kalo jantan kite panggil BUCK ,kalo betina lak DOE.......pelik nyer nama...hehe...slalunyer duk kat bawah tanah,semak samun dan lain-lain....tp kalo nk bela ok gak........arnab slalu tido slm 8.4 jam...lamanyer......
                                       BERUANG
sejenis mamalia.........boleh lari cepat,pandai panjat pokok dan berenang..(ni jealous ni)hidung die pun bagus tau.........
                                      KURA-KURA
ade shell tau utk perlindungan.........(hebat  ^^).die gak boleh membesar sampai 2 metre tau..........jd jgn cuba2 kutuk kura-kura.dan yg paling smart......die leh hidup sampai 150 juta tahun.(bangga aku)
                                      KUCING
dah hidup ngan manusia slm 9500 tahun......wah......die ni binatang yang suka bersosial...x tipu.....dkat US je ade 60 juta kucing tau.....telinga n hisung die pun bagus.......
                                     KANGAROO
kaki kangaroo ni besar utk die melompat,ekor panjang lak tuk balance...n kepala die kecik(kecik ke??).paling penting dan patut dibanggakan.........kangaroo adalah NATIONAL simbol bg negara AUSTRALIA.......jealousnyer.......

sekian sahaja citer pasal haiwan-haiwan comel ZZC